Friday 3 February 2012

က်ဳပ္ရဲ႔တစ္ကိုယ္ေတာ္ ၿပပြဲဟာ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာလူေတြနဲ႔

က်ဳပ္က ေရွးေဟာင္း သစ္သားတံတား အုိႀကီးပါ။ က်ဳပ္အသက္ ဘယ္ေလာက္လို႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ထင္သလဲ။ ျပန္ေတြးၾကည့္ဗ်ာ။ ဆုိၾကည့္ဗ်ာ။ ဒီလိုေလ။
“အင္းက ေအာ္အာ ေဆာက္လုပ္ခါ”တဲ့။
“အင္းက ေအာ္ညည္း ေဆာက္လုပ္ၿပီး”တဲ့။

သကၠရာဇ္ ၁၂၁၁မွာ ေဆာက္လုပ္ခဲ့တယ္။
သကၠရာဇ္ ၁၂၁၃ (၁၈၅၁) မွာ ေဆာက္လုပ္ၿပီး တာေပါ့။ က်ဳပ္အသက္က ၁၆၀ ထဲမွာေပါ့။ က်ဳပ္က တကယ္ ထူးဆန္းတဲ့ အဘိုးအိုေပါ့။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ က်ဳပ္တုိ႔ ျမန္မာျပည္သူ ၿပည္သားမ်ားစြာ မ်ားစြာ ျဖတ္ေလွ်ာက္ ေနၾကတယ္။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ ကမာၻသူ ကမာၻသား မ်ားစြာလည္း ေန႔စဥ္ ျဖတ္ေလွ်ာက္ ေနၾကတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ ကမာၻ႔ဂႏၴ၀င္ ေရွးေဟာင္း တံတားႀကီးေပၚ အရသာ ရိွရိွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ရင္း အာကာသ ဟင္းလင္းျပင္နဲ႔ ေလျပည္ ေလညင္းကို တ႐ႈိက္မက္မက္ ရွဴ႐ိႈက္ၾကတာ။ အဲသည္ ေလညင္းေလးဟာ က်ဳပ္မိတ္ေဆြေပါ့။
က်ဳပ္မွာ နာမည္ရိွတယ္။    ခင္ဗ်ား နာမည္ကို ကမာၻက မသိခ်င္ေနမယ္။


က်ဳပ္နာမည္ ကိုေတာ့ ကမာၻက သိတယ္။
က်ဳပ္နာမည္က “ဦးပိန္တံတား”။ ေတာင္သမန္အင္းကို ျဖတ္ကူးၿပီး ေတာင္သမန္ ရြာနဲ႔ ေသျခင္းကင္းတဲ့ ၿမိဳ႕ကို ဆက္သြယ္ထားလို႔ “ေတာင္သမန္ တံတား”လို႔လည္း ေခၚၾကတယ္။ က်ဳပ္ရဲ႕ ဇာတိ ဇာစ္ျမစ္ကို ခင္ဗ်ား သိရဲ႕လား။ က်ဳပ္က အညၾတက၊ သာမန္ ဘ၀က ဆင္းသက္လာတဲ့ အႏုညာတေကာင္ မဟုတ္ဘူး။ က်ဳပ္က အင္း၀ေရႊ နန္းေတာ္ ေဟာင္းကေန တံတား ျဖစ္လာတဲ့ေကာင္။ ေရႊနန္းေတာ္ တစ္ျဖစ္လဲ သစ္သား တံတားႀကီးေပါ့။ က်ဳပ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့ သူက အမရပူရ ၿမိဳ႕၀န္ ဘိုင္ဆပ္ရဲ႕တပည့္ရင္း ၿမိဳ႕စာေရး ေမာင္ပိန္တဲ့။ ပုဂံမင္း လက္ထက္မွာ က်ဳပ္ကို တည္ေဆာက္ခဲ့တာ။ က်ဳပ္ကို တည္ေဆာက္ ခဲ့သူဟာ ေစာေစာ ေသခဲ့ရတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ အသက္ ၁၆၀ ရတဲ့ အထိ က်ဳပ္အေပၚ ေခတ္ေပၚ ေကာင္မေလးေတြ ေဒါက္ဖိနပ္နဲ႔ ျဖတ္ေလွ်ာက္ရင္ “ေဒါင္ေဒါင္” ကိုျမည္လုိ႔။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ၿမိဳ႕၀န္ ဘိုင္ဆပ္နဲ႔ ဦးပိန္ေၾကာင့္သာ က်ဳပ္ျဖစ္တည္ လာခဲ့တာပဲ။ က်ဳပ္သူတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္ကို ေက်းဇူးတင္တယ္။ သူတုိ႔က မူဆလင္ ဘာသာ၀င္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ထြက္ေတြဗ်။ သူတုိ႔ဟာ မင္းကၽြမ္း၀င္သူ ေတြမုိ႔သာ က်ဳပ္ကို တည္ေဆာက္ဖို႔ ပုဂံမင္းကို ေလွ်ာက္တင္ရဲတာ။ ပုဂံမင္းကိုလည္း က်ဳပ္ေက်းဇူး တင္တာပဲ။ ပုဂံမင္း ခြင့္ျပဳခ်က္နဲ႔ က်ဳပ္ျဖစ္တည္ခြင့္ ရတာ။

တကယ္ေတာ့ က်ဳပ္အသက္ ရွင္တာဘာလဲ။ ဘာအတြက္လဲ။ ေနထဲ၊ မိုးထဲႏွင္းထဲ၊ ေလထဲ၊ ေရထဲ၊ က်ဳပ္အျမဲ ေက်ာခင္း ေပးထားတာ ဘာအတြက္လဲ။
က်ဳပ္ အဘိ ဓမၼာက ရွင္းပါတယ္။
က်ဳပ္က လူေတြအတြက္ အသက္ ရွင္ေနတာ။ လူအမ်ား အက်ဳိး သယ္ပိုးဖုိ႔ က်ဳပ္အသက္ရွင္ ေနတာ။
က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ ေခါင္းရြက္ဗ်ပ္ထိုး ေစ်းသည္ေလးေတြ နင္းေလွ်ာက္သြားတယ္။ ရတနာပံု တကၠသုိလ္ႀကီး ေပၚလာေတာ့ တကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားေတြ က်ဳပ္ေက်ာေပၚက က်ဳပ္ရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ ျပပြဲဟာ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ လူေတြနဲ႔။ က်ဳပ္ဟာ လွပလို႔။ နင္းျဖတ္သြားတယ္။ ႏြားႏုိ႔ပုိ႔သူ၊ ထန္းရည္ေရာင္းတဲ့ ထန္းေတာသူ၊ ခရမ္းခ်ဥ္သီး ေရာင္းတဲ့ မိန္းကေလး၊ မီးရထား စက္႐ံု အလုပ္သမား၊ ငါးဖမ္းသမား၊ ေပါင္ျဖဴျဖဴ ဥေရာပသူ ေလးေတြ၊ ရက္ကန္း သမေလးေတြ၊ ႐ုပ္ရွင္ မင္းသမီးမ်ား၊ ဓာတ္ပံု ဆရာမ်ား၊ ပန္းခ်ီ ဆရာမ်ား၊ အားလံုး က်ဳပ္ေက်ာေပၚက နင္းျဖတ္ သြားၾကတယ္။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚက ျဖတ္ၿပီး လုိရာ ခရီးဆီ အေရာက္သြား ေနၾကတာ က်ဳပ္ေက်နပ္တယ္။

လူသားေတြ သြားလာဖုိ႔ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာခင္းေပးတဲ့ က်ဳပ္ကို ဘယ္သူေတြက ေထာက္ကူထားတယ္ မွတ္သလဲ။
ကၽြန္းတုိင္ႀကီးေတြ ေပါ့ဗ်ာ။
ဟိုတစ္ခါက နန္းေတာ္ တုိင္ႀကီး ေတြေပါ့ဗ်ာ။
အဆုိရိွတယ္။
“န၀ အ႒ ဇယ ေမာင္ပိန္”တဲ့။
၉ ၈ ၄ တုိင္ က်ဳပ္မွာ ပိုင္ဆုိင္တယ္။

ဒုတိယ ကမာၻစစ္ႀကီး ၿပီးစႏွစ္က ေရေတြအလြန္ ႀကီးခဲ့ဖူးတယ္။ က်ဳပ္လည္းေရျမဳပ္ သြားတာေပါ့။ လိႈင္းဒဏ္ေၾကာင့္ တုိင္ေတြလည္း ျပဳတ္ထြက္ေမ်ာပါ ကုန္တာေပါ့။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ စုတ္ျပတ္ ဖြာရရာ ၾကဲသြားတယ္။ က်ဳပ္ကို ျပန္လည္ ေဆး၀ါး ကုသ ေပးတာဟာ ေတာင္သမန္ ရြာသား အမတ္ ဦးဘသီနဲ႔ သူ႔အဖြဲ႕ေတြေပါ့။ ၁၃၃၅ (၁၉၇၃) မွာ ေရေတြ အဆမတန္ ႀကီးျပန္ေပါ့။ လိႈင္းဒဏ္ေၾကာင့္ က်ဳပ္တစ္ကုိယ္လံုး နီးပါး ျပဳတ္ထြက္လြင့္စဥ္ ေမ်ာပါရ ျပန္ေပါ့။ အဲဒီတုန္း ကေတာ့ မဟာ ဂႏၶာ႐ံု ဆရာေတာ္ ႀကီးနဲ႔ သံဃာေတာ္ မ်ားစြာရယ္၊ ၿမိဳ႕နယ္ အုပ္ခ်ဳပ္သူ တို႔ရယ္ ပူးေပါင္းၿပီး က်ဳပ္ကို ျပန္လည္မြမ္းမံ ျပင္ဆင္ ေပးခဲ့ၾကတယ္။ ဖာလိုက္ေထးလိုက္ ျပဳလုိက္ျပင္လုိက္ ျဖည့္လုိက္ စြက္လုိက္နဲ႔ က်ဳပ္အသက္ ရွင္ခဲ့တယ္။ လူသားေတြကို ဆက္လက္ အက်ဳိးျပဳ ေနတယ္။ က်ဳပ္ရဲ႕ တစ္ကုိယ္ေတာ္ ျပပြဲဟာ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ လူေတြနဲ႔။ က်ဳပ္ဟာ လွပလို႔။

ဟုိးေခတ္တုန္းက က်ဳပ္မွာ “ေဖာင္ေၾကာင္း” ကိုးခုရိွတယ္။ ေဖာင္ေၾကာင္းဆုိတဲ့ သေဘာက လြယ္လြယ္ကူကူ ျဖဳတ္ႏုိင္ တင္ႏုိင္တယ္။ ျပည္ႀကီးမြန္လို ဘုရင့္ ေဖာင္ႀကီးေတြ ျဖတ္သန္းဖူးတယ္။ ဘုရင့္စစ္မက္ ေလွႀကီးေတြ ျဖတ္သန္းဖူးတယ္။ သူတုိ႔ျဖတ္ရင္ ေဖာင္ေၾကာင္း အခင္းကို ျဖဳတ္ရတယ္။ ၿပီးမွ ျပန္တင္ရတယ္။ ေဖာင္ေၾကာင္းေတြ ရိွတုန္းကေတာ့ က်ဳပ္အေပၚမွာ စက္ဘီးေတြ မနင္း ျဖတ္ၾကဘူး။ အခုေတာ့ က်ဳပ္ေက်ာေပၚ စက္ဘီးေတြ တရၾကမ္း စီးနင္းၾကတယ္။ သက္ဆုိင္ရာက စက္ဘီး မစီးရ၊ တြန္းရမယ္ ဆုိလည္း လစ္ရင္ လစ္သလို စီးနင္းၾကတယ္။ ေရွးလူေတြလို မဟုတ္ဘူး။ အခု လူေတြက အရမ္း ျမန္ခ်င္ၾကတယ္။

က်ဳပ္ေက်ာေပၚ အလ်င္စလို ျဖတ္သန္းရင္း ကံေခၿပီး စက္ဘီးေရာ၊ လူေရာ ေအာက္က်သြားတဲ့ လူနည္းမွ မနည္းတာ။ ဟုိတုန္းကေတာ့ နာမည္ ေပးထားတယ္။ ငဘို ဆုိတဲ့လူ စက္ဘီးနဲ႔ လိမ့္က်ေသတဲ့ ေကြ႕ကို “ငဘိုေကြ႕” တဲ့။ အုန္းလိႈင္ ဆုိတဲ့လူ စက္ဘီးနဲ႔ လိမ့္က် ေသတဲ့ေကြ႕ကို “အုန္းလိႈင္ေကြ႕”တဲ့။

အခုေတာ့ စက္ဘီးနဲ႔ အတူ ေအာက္က်ၿပီး ေသတဲ့  မသာေတြ မ်ားလြန္းလွၿပီ။ နာမည္ေတြ မေပး ၾကေတာ့ဘူး။ အမရပူရ သိမ္ႀကီးေစ်းဆီ ႏွင္းဆီပန္း အနီေရာင္းဖုိ႔ သြားတဲ့ မိန္းကေလးလည္း လင္းအားႀကီးမွာ စက္ဘီးနဲ႔ က်ေသဖူးတယ္။ ႏွင္းဆီနီ ေတြကေတာ့ ျပန္႔ၾကဲလုိ႔ေပါ့။ ေဆးမွဴးႀကီး တစ္ဦးလည္း ေဆးဘူးေတြနဲ႔ အတူ စက္ဘီးနဲ႔ ေအာက္ကို ထိုးက်ရာက ေသသြားတယ္။ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ စက္ဘီးနဲ႔ ေအာက္ကို ထိုးက်ရာမွာ က်ဳပ္အေပၚ ေရာင္းတဲ့ ေစ်းသည္က ကေလးကို ေဇာက္ထုိးဆြဲ လုိက္ႏုိင္တယ္။ အေမျဖစ္သူ ကေတာ့ ေအာက္က်ၿပီး အသည္း ဟက္တက္ကြဲၿပီး  ပြဲခ်င္းၿပီး ေသဖူးတယ္။ ပန္းခ်ီကား ထုိင္ေရာင္းတဲ့ မိန္းမကေတာ့ က်ဳပ္ရဲ႕ သစ္သားၾကမ္းခင္း အစြန္းကေန အေပါ့သြားရင္း ေအာက္က်ၿပီး ေသဖူးတယ္။ က်ဳပ္ကေတာ့ က်ဳပ္အေပၚ ကေန အေပါ့သြားလည္း ဘာမွ မေျပာသာ ပါဘူး။ သူ႔ ဘာသာသူ မထိန္းႏိုင္ဘဲ လိမ့္က် ေသခဲ့တာ။ ေကာင္မေလး တစ္ေယာက္ကေတာ့ ရည္းစားနဲ႔ က်ဳပ္အေပၚ လာခ်ိန္းေတြ႕ရင္း ေအာက္က ေရတိမ္တိမ္ထဲ ထုိးက် သြားခဲ့တာ။ မေသဘူး။ ေပါင္က်ဳိးသြားတယ္။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ ေနၿပီးက်ဳပ္ကို မထီမဲ့ျမင္ ျပဳၾကသူေတြ အမ်ားႀကီး ပဲဗ်ာ။ အရက္မူး သမားေတြ စက္ဘီးစီးရင္း က်ဳပ္အေပၚက ထိုးက် ေသခဲ့တာေတာ့ အေတာ္ကို မ်ားေနၿပီ။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚက ျပဳတ္က် ေသသူမ်ားကို စာရင္းျပဳစု ထားသင့္တယ္ ထင္တယ္။ က်ဳပ္ရဲ႕ ပေယာဂ မပါေၾကာင္း မွတ္ခ်က္ ေရးသင့္တယ္။

အေရွ႕ဘက္ ရြာက ေတာင္သမန္ ဘိုးဘိုးႀကီး နတ္ပြဲ ကာလမွာ က်ဳပ္ေက်ာေပၚ ကန္ေတာ့ပြဲေတြ ေခါင္းေပၚရြက္ၿပီး ျဖတ္သန္းၾကတယ္။ အဲဒီအခါ က်ဳပ္ၾကည္ႏူးတယ္။ ၀ါဆုိလျပည့္ ပြဲေတာ္၊ ၀ါေခါင္ လျပည့္ေက်ာ္ ရတနာ့ဂူ ပြဲေတာ္အခါ၊ သႀကၤန္ပြဲေတာ္ အခါသမယ ေတြမွာ မႏၲေလးက လူေတြ အျပည့္အသိပ္ က်ဳပ္ေက်ာေပၚ မဆံ့အင္တန္ နင္းျဖတ္ၾကတယ္။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ လူေတြ တိုးေ၀ွ႔ ေနၾကတယ္။ က်ဳပ္ေက်ာက အဲလိုအခါ အရမ္း နာက်င္ရတယ္။ ပြဲၿပီးသြားလည္း က်ဳပ္ေက်ာဟာ နာက်င္ က်န္ရစ္တယ္။ ပြဲအခါမွာ က်ဳပ္ေက်ာေပၚ လူေတြ မ်ားလြန္းၿပီး က်ဳပ္က်ဳိးက် ရတဲ့အခါ ေတြလည္း ရိွခဲ့ဖူးတယ္။

က်ဳပ္ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ ႐ႈခင္းဟာ အရမ္းဆန္းၾကယ္ လွပတာကို ကမာၻက ခ်ီးမြမ္းၾကတယ္။ က်ဳပ္ရဲ႕ဓာတ္ပံု ေတြဟာ ကမာၻ႕စာေစာင္ေတြမွာ ေဖာ္ျပ ခံရတယ္။ က်ဳပ္ပတ္၀န္းက်င္ ေတာင္သမန္ ႐ႈခင္းဟာ အခုမွ လွတာ မဟုတ္ဘူး။ ေရွးေခတ္ ကတည္းက တအား လွလာခဲ့တာ။ က်ဳပ္ ပတ္၀န္းက်င္ဟာ ေႏြဆုိေႏြနဲ႔ တူတာ၊ မိုးဆုိ မိုးနဲ႔တူၿပီး ေရေတြျပည့္လွ်ံ ေနတာ၊ ေဆာင္းတြင္းဆို က်ဳပ္၀န္းက်င္မွာ ႏွင္းေတြေ၀ဆုိင္း ေနတာ က်ဳပ္သိပ္ႀကိဳက္တယ္။ က်ဳပ္ေအာက္က ေတာင္သမန္ အင္းဟာ ေတာင္သမန္အင္း ပီသတာပဲ က်ဳပ္ႀကိဳက္တာေပါ့။ ေႏြအခါ ေရမရိွလည္း ပဲပင္၊ ေျပာင္းပင္ စိုက္ႏုိင္တာေပါ့။ လူေတြသီးႏွံ စားၾက ရတာေပါ့။ က်ဳပ္မွာလည္း ေျပာင္းပင္၊ ပဲပင္၊ ႏွမ္းပင္ေတြရဲ႕ စိမ္းစိုမႈကို ၾကည့္ၿပီး မ်က္လံုး ေအးရတာေပါ့။ က်ဳပ္ေအာက္မွာ ေရေတြအျမဲ ၀ပ္ၿပီး မည္စည္(မင္ဇယ္)ပင္ႀကီး ႏွစ္ပင္ ေသဆံုးသြားကာ သစ္ေျခာက္ ပင္ႀကီးေတြျဖစ္ သြားရတာေတာ့ က်ဳပ္မွာ ေၾကကြဲမိတယ္။ ေႏြအခါ ေျမျပင္ေပၚ ျမက္ပင္စိမ္းစိမ္း ျမင္ခ်င္မိတယ္။

က်ဳပ္နံေဘးမွာ ကပ္ရက္ က်ည္းပင္ေလး တစ္ပင္ကေတာ့ အျမဲစိမ္းစို ေနတာပဲ။ က်ည္းပင္ေလး ကေတာ့ ေရထဲမွာ ၾကာရွည္ ေနရလည္း အသက္ျပင္းေတာ့ မေသဘူးေပါ့။ ဟိုတုန္းက က်ည္းပင္ ေလးရဲ႕ ေအာက္က်ဳပ္ရဲ႕ေက်ာ အစြန္းေပၚမွာ ခံုတန္းလ်ား ေလးရိွတယ္။ အဲဒီခံုတန္း လ်ားေလးေပၚမွာ ညညဆို သီခ်င္းဆုိၾက၊ မယ္ဒလင္ တီးၾက၊ ဂစ္တာ တီးခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြ နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။ အခုေတာ့ ခံုတန္းလ်ား ေလးဟာ က်ဳိးပ်က္ ေနပါၿပီ။

လူေတြက ညညမွာ က်ဳပ္ေက်ာေပၚ ထုိင္ရင္း၊ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ေတာသီခ်င္း၊ ၿမိဳ႕သီခ်င္းေတြ ဆုိၾကလြန္းလို႔ က်ဳပ္ျဖင့္ သီခ်င္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားလည္း အလြတ္ရ ေနပါၿပီ။ ညဥ့္သန္းေခါင္ ေက်ာ္လုိ႔ က်ဳပ္ေက်ာေပၚက လူေတြ ျပန္သြားရင္ လမင္းေအာက္မွာ က်ဳပ္က တစ္ကုိယ္ေတာ္ သီခ်င္း သီဆုိ ေတာ့တာပဲ။ က်ဳပ္ရဲ႕ သီခ်င္းကို ေတာင္သမန္ အင္းကၾကားတယ္။ ေလညင္းေလးက ၾကားတယ္။ မည္စည္ပင္ႀကီး ေတြကၾကားတယ္။ က်ည္းပင္ေလးက ၾကားတယ္။ လူေတြကေတာ့ သန္းေခါင္ေက်ာ္ေတာ့ က်ဳပ္ဆီက ျပန္ၾကၿပီေပါ့။

က်ဳပ္ကေတာ့ လမင္းေအာက္မွာ ေတာေက်းလက္ သီခ်င္း တဟိုဟုိ သီဆုိလုိ႔ေပါ့။ လက က်ဳပ္ကိုယ္ေပၚမွာ ေရႊေရာင္ လိမ္းျခယ္ ေပးထားတယ္။ က်ဳပ္က ေရႊေရာင္ တံတားအို။
ဟိုးတုန္းကေတာ့ ေဆာင္းဦးေပါက္ ရာသီေရာက္ၿပီ ဆုိရင္ ျမန္မာ တစ္ျပည္လံုးက လူငယ္ကဗ်ာ ဆရာေတြ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ ကဗ်ာေတြ ရြတ္ဆုိၾကတယ္။ တစ္ႏွစ္မွာ ႏွစ္ရက္ေလာက္ေပါ့။ လူငယ္ ကဗ်ာဆရာ ေလးေတြဟာ တစ္ေယာက္ တစ္လွည့္စီ ကဗ်ာ ရြတ္ျပတာ။ ကုိယ့္ကဗ်ာ ကိုယ္ရြတ္ဆုိတာ ရိွတယ္။ သူမ်ား ကဗ်ာကို သံေန သံထားနဲ႔ ရြတ္ဆုိၾကတာ လည္းရိွတာ။ သူတုိ႔ေတြ အေလး အျမတ္ထား ရြတ္ဆုိၾကတဲ့ ကဗ်ာ ဆရာက ေမာင္ေခ်ာႏြယ္တဲ့။ ေမာင္ ေခ်ာႏြယ္က ေသသြားၿပီတဲ့။ လူငယ္ေတြ ကေတာ့ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ သူ႔ကဗ်ာ ေတြကို အမ်ားႀကီး ရြတ္ဆို ခဲ့ၾကဖူးတယ္။ သူတုိ႔ရြတ္တဲ့ ကဗ်ာ ေတြထဲက က်ဳပ္ဘ၀နဲ႔ တုိက္ဆုိင္ သလိုရိွတဲ့ ကဗ်ာစာသား ေလးေတာ့ က်ဳပ္အလြတ္ရ ေနရစ္ရဲ႕။ အပိုင္း အစေလးပဲ က်ဳပ္ရတာပါ။

“ကမာၻေပၚမွာ ဒဏ္ရာရ သစ္ပင္ေလာက္ လွတာ ဒဏ္ရာရ သစ္ပင္ပဲရ"
ေၾသာ္
ဒါေၾကာင့္ သူက အရိပ္ေတြ ေႁခြေပး ႏုိင္တာကိုး”တဲ့။
ဒဏ္ရာရ သစ္ပင္ဟာ လွပစြာနဲ႔ အရိပ္ေတြ ေႁခြေပးခဲ့တယ္။ အရိပ္ေတြ ေႁခြတာကိုက လွပေနတယ္။ က်ဳပ္လည္း ဒဏ္ရာ ရေနတဲ့ ေရွးေဟာင္း သစ္သား တံတားအို ႀကီးပါ။ ဒဏ္ရာ ဗရပြနဲ႔ က်ဳပ္ေက်ာကို လူေတြ နင္းျဖတ္ဖို႔ ခင္းေပး ထားရက္ပါ။ ကမာၻႀကီး ကေတာ့ ေရွးေဟာင္းတန္ဖိုး တစ္ခုအျဖစ္၊ သစ္သားတံတား အိုႀကီးအျဖစ္ အထူးအဆန္း နမ္း႐ိႈက္ၾကရဲ႕။ လူအခ်ဳိ႕ရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြနဲ႔ စက္ဘီးတာယာ ေတြကေတာ့ က်ဳပ္ကို အသက္ ရိွတယ္လို႔ မထင္ဘဲ ဒုန္းဒုန္းဒိုင္းဒိုင္း ရက္ရက္စက္စက္ က်ဳပ္ေက်ာေပၚ နင္းျဖတ္ လ်က္ပါပဲ။ က်ဳပ္ဟာ လူသားေတြ ျဖတ္သန္းဖို႔ ေက်ာခင္း ေပးထားတဲ့ ဒဏ္ရာရ သစ္သား တံတား အုိႀကီးပါ။ က်ဳပ္ေက်ာေပၚမွာ လူေတြနဲ႔ပါ။ လွပလို႔။
ေမာင္ကိုကို၊အမရပူရ၊
(ေရႊအျမဳေတ မဂၢဇင္း၊ဇန္န၀ါရီလ ၂၀၁၂)

0 comments:

Post a Comment